FAQ

Wie kan leasen bij SmartStudentDeals.nl?
De naam zegt het al. Wanneer je een student bent kun je leasen bij SmartStudentDeals.nl. Wij leveren aan studenten woonachtig in studentenhuizen.

Hoe kunnen mijn huisgenoten en ik het makkelijkst bestellen?
Jullie kunnen in twee simpele stappen bestellen. Maak eerst een keuze uit ons assortiment. Gevonden wat je zocht? Vul dan het bestelformulier in en verzend je aanvraag. Je wordt dan binnen een werkdag teruggebeld om de bestelling af te ronden en een leveringsafspraak te maken. Vind je niet wat je zoekt? Bel gerust even naar de klantenservice om je specifieke wensen te bespreken. Misschien kunnen we wat voor jullie betekenen.

Kunnen wij maar 1 apparaat leasen?
Nee hoor, jullie kunnen meerdere apparaten leasen. Handig als de wasmachine kapot is en die vaatwasser toch ook wel makkelijk zou zijn! Op de website vinden jullie verschillende combinatie-aanbiedingen waardoor je nog goedkoper kunt leasen. Willen jullie in de toekomst een apparaat erbij huren dan is dat geen probleem, je kan gewoon een nieuw apparaat bestellen via de website of telefonisch. Ook het volgende apparaat komen wij bezorgen en installeren.

Kan ik alle apparaten leasen die op de website staan?
Als je niet meer bij je ouders woont maar in een studentenhuis of samen met een andere student, kan je alle apparatuur die op de website staat leasen. 

Word ik nog financieel gecheckt?
Jouw aanvraag wordt door SmartStudentDeals.nl zorgvuldig gecontroleerd. Om de financiële risico's te beperken wordt  –als onderdeel van ons acceptatieproces- een kredietwaardigheidstoets bij Focum gedaan.Ook kijkt SmartStudentDeals.nl of je niet in de financiële problemen komt als je bij ons gaat huren. 

Wanneer kan ik SmartStudentDeals.nl bereiken?
Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 8.30 uur tot 17.00 uur. De webshop is natuurlijk 24/7 bereikbaar.

Voor welke termijn kunnen wij leasen bij SmartStudentDeals.nl?
Je hebt de keuze uit drie verschillende leasetermijnen. Natuurlijk geldt: hoe langer je leaset, hoe goedkoper het wordt. De minimale leasetermijn is 1 jaar. Je kan er ook voor kiezen om 2, 3, 4 of 5 jaar te gaan leasen. In de webshop kan je zelf de ideale leasetermijn selecteren en zie je direct welk bedrag je per maand kwijt bent.

Wat gebeurt er aan het einde van de leaseperiode?
Dan heb je de keuze uit drie mogelijkheden:

  • Je blijft lekker leasen bij SmartStudentDeals.nl voor een laag bedrag per maand;
  • Je ruilt de oude apparatuur in voor een nieuwer model;
  • Je beëindigt de leaseovereenkomst en wij komen het apparaat bij je ophalen.

Let op! Als je de huurovereenkomst wilt beëindigen, dan moet je dit uiterlijk een maand voor het einde van de overeenkomst schriftelijk doorgeven. Na de overeengekomen looptijd heb je een opzegtermijn van 1 maand. 

Worden er installatiekosten gerekend? 
Nee, bij ons worden er geen installatiekosten berekend. Wij komen gratis jullie apparaten bezorgen en installeren. Ook als je op de 2de, 3de, 4de verdieping woont. Geen gedoe met sjouwen!

Moeten wij ook borg betalen?
Nee, jullie hoeven geen borg te betalen.

Wat als het geleasde apparaat stuk gaat?
Neem even contact op met SmartStudentDeals.nl via de website of bel even naar de klantenservice. De volgende werkdag proberen we al bij je langs te komen om het probleem te verhelpen. Mocht direct repareren niet lukken, dan plaatsen we indien mogelijk een vervangend apparaat.

Moet ik de geleasde apparaten zelf aansluiten?
Nee, dat doen wij voor je. Wij bezorgen het apparaat bij je thuis en installeren het deskundig. Ook krijgen jij en je huisgenoten een korte uitleg, zodat jullie meteen weten hoe het apparaat werkt.

Kan ik mijn bestaande abonnement laten overnemen door een medebewoner?
Ben je hoofdhuurder, ga je verhuizen en leasen jullie gezamenlijk een apparaat? Geen enkel probleem! Je kunt een abonnement op elk moment over laten zetten op een andere naam. De nieuwe hoofdhuurder zal dan tenminste nog het resterende deel van de minimale termijn moeten leasen. Er zijn geen kosten verbonden aan het overnemen van een contract.

Ik heb een klacht. Wat kan ik doen?
Vervelend dat je een klacht hebt. Wij lossen je klacht graag op. Daarom vragen we je vriendelijk om je klacht via de e-mail aan de klantenservice door te geven. Het e-mailadres waar je de klacht naartoe kunt sturen is klantenservice@smartstudentdeals.nl. Na ontvangst van de klacht ontvang je van ons een bevestiging. Wij zullen de klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden. Mochten we meer tijd nodig hebben, dan zullen wij je hiervan op de hoogte stellen. 

Mijn vraag staat er niet bij.
Heb je een vraag die hier niet is vermeld, stel je vraag dan via het contactformulier en je krijgt binnen enkele werkdagen reactie.